Tik atidi, kruopšti motociklo priežiūra gali padėti užtikrinti kelionių saugumą ir komfortą. Įsitikinti, ar visos dalys veikia tinkamai, vertėtų nuolat. Detalią patikrą būtina daryti pradėjus naują sezoną ar ruošiant transporto priemonę žiemai. Visos motociklų dalys gali būti įvertintos serviso meistrų. Tačiau kai kurių detalių būklę nesunku patikrinti ir patiems. Išskiriame kelias svarbiausias šios transporto priemonės dalis ir pasakojame, kas gali sufleruoti apie jų gedimus.

 

Stabdžiai

Geriausias būdas stabdžių būklei įvertinti – pamėginti staiga sustabdyti transporto priemonę. Pasirinkite tam saugią vietą. Jei jaučiate, kad stabdžiai neveikia taip gerai kaip turėtų, pirmiausia pamėginkite išvalyti sistemą specialiu valikliu.

Taip pat reikėtų įvertinti kaladėlių būklę. Jos dyla priklausomai nuo važiavimo greičio, kelio, įpročių – pavyzdžiui, kaladėlės pažeidžiamos greičiau, jei mėgstate dažnai staigiai stabdyti. Jei pastebite, kad kaladėlės nudilo iki 2 mm, jas būtina nedelsiant pakeisti naujomis. Įvertinkite ir cilindro, žarnelių, diskų būklę ir stabdžių skysčio lygį. Nepamirškite, kad pastarąjį reikėtų pakeisti nauju maždaug kas dvejus metus.

 

Variklis 

Meistrai pastebi, kad varikliai  – motociklų dalys, kurios dažnai prireikia itin brangaus remonto. Išvengti viso variklio perrinkimo ar keitimo nauju galite reguliariai tikrindami jo būklę. Klausykitės garsų: jei pastebite neįprastą triukšmą, vertėtų nedelsti ir atrasti tikslią bildesio ar džeržgesio priežastį. Variklis gali blogai veikti tiesiog dėl susidėvėjusios duslintuvo ar sankabos tarpinės gumos.

Maždaug kas 1 000 nuvažiuotų kilometrų verta patikrinti variklio alyvos lygį. Pastatykite motociklą tiesiai, užkurkite variklį ir tiesiog stebėkite skysčio kiekį. Nepamirškite, kad per daug alyvos taip pat gali sugadinti šią transporto priemonės dalį.

 

Ratai

Padangų spaustukai, ratų įvorės – pagrindinės rūpesčių keliančios detalės. Jas galima pamesti autoįvykio metu ar važiuojant sudėtingo paviršiaus keliu. Padangas  ir ratus  verta apžiūrėti prieš kiekvieną kelionę – taip laiku pastebėsite visus defektus. Nepamirškite, kad kruopščiai įvertinti reikia ir padangų paviršių – ar nėra įtrūkių, ar nenusitrynęs raštas. Jei pastarasis nudilo iki 1–2 mm, skubėkite pakeisti padangas naujomis.

 

Važiuoklė

Važiuoklės gedimus gana nesunku įtarti, jei motociklas tapo nebe toks stabilus, jį sunku manevruoti. Dažnai gendančios važiuoklę sudarančios motociklų dalys – šakės, trišakio, amortizatoriaus guoliai, riebokšliai. Jei jie nebetinka naudoti, pablogėja transporto priemonės sukibimas su keliu, tad juntamas diskomfortas, kyla rizika saugumui.

 

Elektroninės dalys

Jos sukelia nemažai keblumų. Sugesti gali tiek žibintai, tiek motociklo variklio uždegimo, gesinimo jungikliai. Daugiausia rūpesčių kyla sugedus akumuliatoriui. Kartais jį užtenka tiesiog pakrauti – taip nutinka ilgai nenaudojus transporto priemonės. Tačiau kitais atvejais gali tekti keisti akumuliatorių nauju. Akumuliatoriaus gedimą galima įtarti, jei nesiseka užkurti variklio. Tačiau problemas, kylančias dėl kitų detalių, identifikuoti sunkiau. Jų šalinimui būtina specialistų patirtis.

 

Sugesti gali ir daugybė kitų motociklo detalių. Rūpesčių gali kelti kuro sistema, oro ir tepalų filtrai, pavaros dalys. Vienintelis būdas pasirūpinti, kad motociklų dalys veiktų tinkamai – nuosekli jų priežiūra ir būklės įvertinimas. Jei pastebite sutrikusią kurios nors dalies veiklą, patikėkite remontą specialistams. Jie ne tik greitai nustatys gedimų vietą, priežastį, bet ir suremontuos sugedusią detalę, pakeis ja nauja – tokia, kuri bus patikima ir atitiks motociklo modelį.