Sklandžiomis kelionėmis, veržlumu, galingumu ir saugumu džiuginti gali tik tinkamai prižiūrimas keturratis. Reguliariai patikrai skiriant pakankamai laiko ir dėmesio, rečiau genda visos keturračių dalys – nuo ratų iki akumuliatoriaus. Pateikiame dažniausių problemų, priežiūros klaidų sąrašą ir patariame, ką tikrinti itin atidžiai.

 

Pasenęs kuras

Ilgai nenaudojote keturračio? Būtinai patikrinkite degalų būklę. Benzinas gali sugadinti variklį ir kitas keturračio dalis vos per kelias savaites. Jei numatote, kad nevažinėsite transporto priemone tiek ar ilgiau, išsiurbkite iš bako degalų likučius. Po pertraukos nebepilkite to paties kuro – keiskite jį šviežiu. Vienintelė išimtis – jei naudojate specialų degalų stabilizatorių.

 

Nusidėvėjusios padangos

Padangų būklę rekomenduojame įvertinti tiek prieš, tiek po kiekvienos kelionės. Tai reikėtų daryti itin atidžiai – lengva nepastebėti smulkių, tačiau pavojingų įtrūkimų, pašalinių objektų. Šios keturračių dalys rūpesčių gali kelti ir dėl protektoriaus nusidėvėjimo, tad reguliariai patikrinkite ir griovelių aukštį. Tai, koks jis turėtų būti, lengvai rasite padangų gamintojo parengtoje brošiūroje ar naudotojo vadove.

 

Susidėvėję stabdžiai

Jei įprastai važinėjate bekele, specialiomis trasomis su kliūtimis, nusiteikite, kad stabdžiai ges gerokai dažniau. Tiesa, jų susidėvėjimą nesunku pajusti. Jei stabdymo laikas ilgėja, pedalo spaudimas darosi vis mažiau efektyvus, nedelskite ir ieškokite gedimo priežasties. Kartais būklę pagerinti galima papildžius stabdžių skysčio atsargas. Tačiau problemų gali kilti ir dėl diskų nusidėvėjimo. Dėl šios priežasties verta visuomet turėti atsarginių detalių.

 

Į sistemą patekęs purvas

Po kelionės likęs nenuvalytas purvo sluoksnis kelia rimtą grėsmę ne tik įvaizdžiui. Nešvarumai gali patekti į oro padavimo sistemą, filtrus, pakabos kronšteinus, vairo dalis, susimaišyti su tepalais, skysčiais. Be to, purvo sluoksnis gali kliudyti įvertinti, kokios būklės yra kitos keturračių dalys – pavyzdžiui, varžtai, spyruoklės. Todėl visuomet skirkite laiko transporto priemonės švarai palaikyti.

 

Sugedusios valdymo svirtys, pažeisti kabeliai

Didžiausia šių problemų tikimybė būna patekus į autoįvykį, keturračiui apvirtus. Rūpesčių gali kilti net menkai įlinkus, išsikreipus svirtims. Todėl naudinga apžiūrėti tokias detales ir po nedidelio smūgio.

 

Išsikrovęs, sugedęs akumuliatorius

Jei keturratį sunku užvesti, tačiau atmetėte pasenusio kuro ar kitų dalių gedimų tikimybę, problemos priežastis gali slypėti akumuliatoriuje. Paprastai rūpesčių kyla keturračiui ilgiau pastovėjus. Akumuliatoriaus būklę galite įvertinti naudodamiesi multimetru. Jei jis rodo mažiau nei 12 V, gedimas aiškus. Tokiu atveju galite bandyti tiesiog pakrauti akumuliatorių. Jei tai nepadeda, laikas įsigyti naują detalę. Atminkite, kad naujos šios keturračių dalys turi būti kuo panašesnės į senąsias.

 

Kasdienė keturračio priežiūra nėra sudėtinga. Svarbiausia – neskubėti, atidžiai apžiūrėti visas stambiausias dalis ir pasirūpinti švara. Jei neturite daug patirties, sudėtingų detalių, tokių kaip variklis, užvedimo elektronika patikrą ir remontą verčiau patikėkite specialistams. Taip pat svarbu neuždelsti – įveikti apleistas problemas ir sunkiau, ir brangiau. Jei abejojate dėl priežiūros ar detalių pasirinkimo, klauskite patarimo „Fast MX“ komandos. Ji padės tiksliai įvertinti keturračio būklę, atrasti galimų gedimų priežastis ir išsirinkti patikimo gamintojo, tobulai tinkančią naują detalę.